איך מים יגרמו לכם להיות חזקים יותר ?

 

 

shutterstock_66667231

 

 

למה אנחנו צריכים להקדיש תשומת לב למאזן הנוזלים בגופנו ?  ואיך נגיע בעזרת כך לשיא היכולת באימון?

 

ד”ר סטייסי סימס הייתה הראשונה שפיתחה משקה אנרגיה איזוטוני לזמן אימון אצלה במטבח הביתי כדי לתמוך באימונים. מאז היא בילתה עשור בעבודה עם ספורטאים כדי לשפר את הביצועים שלהם.

הרגשת צמא בגוף צריכה לעורר אצלכם אור אדום. זה סימן שאתם מאבדים 2% מהמים בגוף, אשר יכולים להיות 2.5% ממשקל הגוף, 11% מיכולת האירובי ו- 45% מהיכולת שלכם עבור פעילות אנאירובית אינטנסיבית.

כאשר יש רמות נמוכות של מים בבדיקות הדם, אז נפח הדם וזרימת הדם בגוף נמוכה. מצב זה גורם לשרירים שלכם להתעייף מוקדם יותר מהרצוי.

 

בנוסף, התייבשות משפיעה על מערכת העצבים המרכזית שלכם, האטת זמן האיתות ותגובה עצבית-שרירית, ולכן הכוח שלכם צונח. דבר זה פוגע ביכולת שלכם להזיע, כך העור שלכם וטמפרטורות הליבה בגוף יעלו. ברגע שהם עוברים 39 מעלות עלולים להיפגע חלבוני ההתכווצות של השרירים שלכם וזה יגרום להפחתה בכוחכם.

 

כישלון ידוע מראש

ישנן שתי טעויות גדולות שאנשים עושים עם הרגלי השתייה שלהם.

 

הטעות הראשונה היא לשתות הרבה משקאות איזוטוניים או אנרגיה.

לקוחות רבים אומרים לי שהם שותים לפחות שני ליטר ביום של מים רגילים והם נמצאים בשירותים כל הזמן, אך עדיין צמאים.

זה מפני שמים רגילים אינם גורמים למשק נוזלים מאוזן בגוף.

אין מים איזוטוניים בגוף – זה פתרון של אלקטרוליטים, גלוקוז וחומצות אמינו. אם אתה שותים כמויות גדולות של מים, הגוף שלכם מייצר יותר שתן מדולל וזאת על-מנת להיפטר מהעודפים.

 

הטעות השנייה היא להסתמך על משקאות ספורט טיפוסיים.

למשקאות אלה  בדרך כלל יש  אוסומולריות לא נכונה –  מאזן מים ואלקטרוליטים – כדי לקדם את קליטת הנוזלים.

למעשה, רוב משקאות אלה מקדמים את איבוד הנוזלים מהגוף !

 

הפתרון הברור

המטרה היא לשמור על נפח דם יציב לזרימת דם נאותה בשרירים.

ודאו שאתם מאוזנים מבחינת נוזלים היטב לפני אימון, על ידי אכילת מזונות עם תכולת מים גבוהה. שתו משקה איזוטוני או פונקציונאלי בין הסטים כדי לעכב עייפות.

בחרו משקה עם תכולה של 3-4 גרם פחמימות לכל 100 מיליליטר.

המשקה צריך לכלול גלוקוז וסוכרוז (שני סוכרים טובים מאחד לקליטת נוזלים) אך לא פרוקטוז, שיכול להרגיז את הבטן שלכם.

זה גם רעיון טוב להוסיף נתרן ואשלגן משום שהם מספקים תמיכה לפעילות גופנית בעצימות גבוהה.

אבל הפתרון הפשוט והמידי הוא להוסיף קורט של מלח שולחן – כ-1/6 כפית  לכל חצי ליטר של מים כדי לשפר את הקליטה.

המלח עדיף במשקה האיזוטוני שלכם מאשר על הצ’יפס שלכם!

 

נכתב ע”י : רועי סלמן.

כל הזכויות שמורות : גוף בהזמנה 2014.